persoonlijkreizen

Persoonlijk: terugblik op de zomer én het leukste nieuwtje van 2018 (of eigenlijk 2019)

6 september 2018 23 Comments

Ik doe het eigenlijk nooit, een terugblik schrijven. Veel bloggers doen het elke maand en eerlijk gezegd vind ik dat altijd heel leuk om te lezen. Een soort van kijkje achter de schermen en meeleven met de persoon achter al die reisverhalen. Dus bij deze: een terugblik op onze zomer, want we deden een boel leuks. En ook in dit blog: het állerleukste nieuwtje van heel 2018 (of eigenlijk 2019)! ♥

De zomer begon al vroeg dit jaar, voor mijn gevoel al in mei. Wat een prachtige dagen hebben we toen al gehad! Na onze grote reis naar Zuidoost-Azië van begin dit jaar hadden we ons voorgenomen het deze zomer wat dichter bij huis te zoeken. Al sinds mijn 15e heb ik een eigen tentje – en dat ding doet het nog steeds prima! – en zo gingen we tijdens de mooiste dagen deze zomer lekker kamperen in eigen land.

Kamperen in Nationaal Park De Hoge Veluwe

Onze eerste bestemming: de Hoge Veluwe. Het is een plek waar ik sowieso graag kom, maar ik had er nog nooit overnacht. We kozen voor de natuurcamping Nationaal Park De Hoge Veluwe in Hoenderloo, binnen de grenzen van het park. Een heel mooie camping, in het bos met superschoon sanitair en direct naast een plek waar je gratis witte fietsen kunt pakken om het park mee te verkennen. Heerlijk. We zagen op beide dagen wilde reeën en edelherten in het bos en op de heidevlaktes en fietsten heel wat af. Toen we na twee dagen weer thuis kwamen hadden we echt het gevoel alsof we even op vakantie waren geweest! Absoluut een aanrader dus.

Fietsen in de Achterhoek

Ook sliepen we een nacht bij mijn ouders op de camping in de Achterhoek. Zij hebben hier al jaren hun caravan staan en het is een fijne plek om lekker met je voetjes in het gras te zitten en te genieten van het buiten zijn. We pakten het sportief aan en samen met mijn ouders maakten we een fietstocht van ruim 30 kilometer door de Achterhoek, over de dijk bij Doesburg, overvarend met het pontje en langs het schattige dorp Bronckhorst. Hartstikke leuk om te doen én heel gezellig natuurlijk.

Spaans filmfestival in Rotterdam

Nog een extra vermelding waard voor deze heerlijke zomermaanden: in juni gingen we naar het Spanish Film Festival in Rotterdam, waarbij verschillende Spaanstalige topfilms draaiden. Superleuk! Want normaal gesproken kunnen wij niet echt samen naar de bioscoop: Jesús kan geen Engels en zijn Nederlands is nog niet goed genoeg om de ondertiteling altijd te snappen. Dus dit filmfestival was een uitkomst! Onze aanrader: de Spaanse film Sin Rodeos, een komische film met wat absurde trekjes, goed voor een avond flink lachen. En ook een absolute tip: het restaurant Supermercado in Rotterdam. Lekker in stijl van het filmfestival natuurlijk, met lekkere taco’s, ceviche en homemade lemonade. Jumm.

Mediterraans genieten op Texel

Ons laatste kampeeravontuur deze zomer bracht ons naar het immer mooie Texel, altijd een goede keus. We zetten twee nachten ons tentje op in de duinen bij Camping Kogerstrand in De Koog en genoten wederom van knalblauwe luchten, veel zon en een vakantievibe.. Het was stralend weer, door de felle zon leek het strand bij De Koog wel bijna gemaakt van wit poeder en af en toe waande ik me bijna even aan de Middellandse kust. Behalve dan de temperatuur van het zeewater, die was oer-Hollands, haha. We hebben fietsen gehuurd, naar de zeehondjes gekeken bij Ecomare en heerlijk genoten van Texelse Skuumkoppe. Na dit derde avontuur zijn we nu voorlopig wel even genezen van al dat gekampeer denk ik, want allebei begonnen we aan het eind een beetje te mokken over het slepen met spullen, het opblazen van het luchtbed en het gebrek aan een bank om lekker op te ploffen met een boek of film… haha.

Stad & natuur, de perfecte combi in Polen

Onze volgende trip eind juli was dan ook geen kampeeravontuur. Nope, we gingen lekker een weekje hotelhoppen in Polen! Eerst een paar dagen dwalen door de stad Krakau en daarna nog enkele dagen het Tatragebergte in bij Zakopane. Een heel goede combinatie, stad en natuur, in een land dat me behoorlijk verrast heeft. We gingen voor het eerst op pad met een Time to Momo-stadsgids in Krakau en dit bracht ons op heel leuke en originele plekken – én het zorgde er ook nog eens voor dat we superlekker gegeten hebben! De natuur rondom Zakopane is ook echt prachtig, met hoge bergen, groene heuvels, rivieren en meren, perfect om te wandelen. We hebben ons echt heel goed vermaakt in Polen en ik zal er zeker nog een leuk artikel over delen binnenkort.

Én natuurlijk ons leuke nieuwtje!

Tot zover onze geweldige zomer dit jaar. Want hoe leuk al deze vakantieverhalen ook zijn, natuurlijk is dit nog niet hét nieuwtje waar jullie vast heel nieuwsgierig naar zijn. Deze zomer bracht ons namelijk nog  een leuke verrassing…. En de headerfoto gaf het natuurlijk al weg. Ik ben zwanger! Whiehoe, wat leuk om dat nu hier te delen. Het is heel gewenst en enorm welkom, dus Jesús & ik zijn hartstikke gelukkig! Ondertussen ben ik 16 weken in verwachting, is de eerste verbazing over alle wonderlijke veranderingen in mijn lichaam wat gezakt, kan ik mijn buik écht niet meer inhouden en begeven we ons voorzichtig in de wereld van wiegjes, boxkleden, kinderstoeltjes en kinderdagverblijven uitzoeken. Mijn hemel, ik weet heel veel van een heleboel, maar dit is echt een totaal nieuwe wereld voor ons! Maar zó leuk. Gelukkig hebben we nog wat maanden om aan het idee te wennen en ons voor te bereiden op deze nieuwe situatie, haha.

En natuurlijk hebben we ook nog snel een laatste tripje geboekt voordat ik met mijn dikke buik straks niet meer in een vliegtuig mag… Dus eind november gaan we samen een weekje Jordanië verkennen. Plus: morgen stappen we voor een korte geniettrip in het vliegtuig naar Griekenland, voor een ontdekkingstocht over het onbekende Griekse eiland Lipsi. Zo veel leuks, goed nieuws en mooie plannen in overvloed dus dit jaar bij ons. Hopelijk is jullie 2018 ook fijn onderweg om een heel mooi jaar te worden ♥

Liefs!

Artikelen die je misschien ook leuk vindt:

23 Comments

Carola Frensch 6 september 2018 at 12:33

Mooi vooruitzicht voor jullie. Proficiat beiden. ?

Ludo JANSSENS 6 september 2018 at 13:56

Succes met de aanstaande “wereld”-burger. Gaan we binnenkort vast veel leuke tips krijgen om met kids en/of kleinkinderen naar toe te trekken!

Edith 17 september 2018 at 21:41

Nou, ik hoop het! We zijn voorlopig niet van plan het reizen te laten, dus er komen vast mooie verhalen op dit blog met een tikje nieuwe invalshoek!

Gerd 6 september 2018 at 14:38

Dikke Proficiat met dat kleine wondertjes!! Geniet nog van jullie zwangerschap en nadien met jullie drieen van de wereld

STephen Adriaens 6 september 2018 at 14:57

Proficiat aan jullie. Ik zou ook graag nog een kindje hebben. Maar ik heb al drie zonen.

Reismuts 6 september 2018 at 17:29

Gefeliciteerd met dit ontzettend leuke nieuws!!! Ik wens je een hele fijne en voorspoedige zwangerschap. En de rest van je terugblik is ook leuk om te lezen. Kamperen op de Veluwe lijkt me ook heel tof. Veel plezier alvast met de reisjes die nog gepland staan. Lekker van genieten nog!!

Natasja 6 september 2018 at 19:45

Van harte gefeliciteerd samen ❤
Kinder back-pack op de rug en dóooor!?

Robert 6 september 2018 at 20:40

Goed onderweg geweest! Ja, dichtbij huis kan ook heel leuk zijn. Enne, ook hier nog een keer van harte met jullie zwangerschap :-)

Barbara 7 september 2018 at 17:42

Mis sinceras felicitaciones – met hartelijk gefeliciteerd!!!
Echt toevallig – ik werd ook zwanger in februari tijdens mijn laatste reis naar Cuba :-)
Veel plezier nog!!!

Anne 7 september 2018 at 17:46

GEFELICITEEEEEEEEEERD!!!!!! Zo super super super leuk! Heerlijk om weer bij te lezen en nu een geweldig mooi weekend samen toegewenst in Griekenland!

gezinopreis 7 september 2018 at 19:10

Gefeliciteerd wat ontzettend leuk! En ook met een kindje kan je gewoon blijven reizen.

Edith 17 september 2018 at 21:40

Haha Tikva, ik heb nog nooit zo vaak je website bezocht als afgelopen weken denk ik ;-)

Sabine 7 september 2018 at 20:53

Wat een geluk voor jullie, gefeliciteerd!

Sindy 10 september 2018 at 08:40

Van harte, hartstikke leuk!

Manouk 13 september 2018 at 08:48

Zo leuk! Gefeliciteerd!

Danique 16 september 2018 at 10:01

Wat superleuk voor jullie, gefeliciteerd!

Marcella 16 september 2018 at 15:09

Mooie zomer én prachtig nieuws. Gefeliciteerd beide! <3

Shirley 17 september 2018 at 21:47

Gefeliciteerd, wat een mooi nieuws. Ik vond Jordanië echt prachtig. Geniet van de laatste reizen met zijn tweeën.

Suus 18 september 2018 at 09:40

Ha Edith, ik kom na langere tijd weer eens bijlezen op je blog, en zie gelijk deze post. Wat ontzettend leuk!! Gefeliciteerd jullie!

Janet | thatonetime 20 september 2018 at 17:52

Ah wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd allebei en geniet ervan!

Dominique | dominiquetravels.com 21 september 2018 at 17:56

Wat een leuk nieuwtje, zeg!! Gefeliciteerd :-)

Yvonne 28 november 2018 at 12:03

Hey Edith, ik was nieuwsgierig naar je reisverslag van Krakau. Wanneer komt deze op je website te staan? En uiteraard van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Edith 5 december 2018 at 19:05

Hoi Yvonne, het blog over Krakau zit nog in de pijplijn, maar zal nog even duren… Teveel te doen en te weinig tijd ;-) Hopelijk lukt het nog in december! Heb je plannen om zelf naar Krakau te gaan binnenkort?